אני זוכרת את הפעם הראשונה ששמעתי על התופעה הזאת עם השם המוזר, סימפיזיוליזיס. הייתי בתחילת דרכי כמטפלת אחרי סיום התמחות בטיפול שיאצו לנשים בהריון. התקשרה אליי מטופלת בשבוע 20 להריונה וסיפרה לי על הכאבים החזקים מהם היא סובלת כבר מספר שבועות באזור האגן. היא היתה כל כך כאובה וסובלת שלא הפסיקה לבכות בעוד היא מתארת את הכאבים הבלתי נסבלים במפשעות, ברגליים ובגב. 

היא סיפרה שקשה לה לעמוד יותר מחמש דקות, קשה לה ללכת וכל תנוחה שהיא מנסה לישון בה בלילה מלווה בכאבים חזקים ובלתי נסבלים. היא אובחנה עם סימפיזיוליזיס והייתה מתוסכלת אחרי ביקורים חוזרים אצל רופא הנשים וטיפולי פזיותרפיה החליטה לחפש הקלה נוספת ע"י טיפול טבעי ברפואה משלימה והגיעה לטיפול שיאצו. 

מה זה סימפיזיוליזיס

מדובר בתופעה שיכולה להופיע בשלבים מוקדמים יחסית  של ההריון, החל מטרימסטר ראשון, בשלבים מאוחרים יותר בהם הרחם גדל עם התקדמות ההריון ויכולה להמשך עד סוף ההריון. לרוב המטופלות שפגשתי נעלמו הכאבים לאחר הלידה, אך ישנם מקרים בהם התופעה יכולה להמשך אחרי הלידה ואף להתחיל אחרי הלידה ונקראים סימפיזיוליזיס אחרי לידה.

דלית קלמר, מטפלת ברפואה סינית בילדים, תינוקות ומבוגרים
פגשתי את התופעה אצל מטופלות בהריון עוד עשרות פעמים וגיליתי כמה סימפיזיוליזיס בהריון היא תופעה נפוצה, רצינית וכואבת וכמה טיפול שיאצו עשוי להקל על הכאבים ולשפר את איכות החיים במהלך ההריון לצד הטיפול הרפואי

כאבי אגן בהריון – למה ואיך זה קורה

במהלך ההריון האגן הוא שחקן ראשי וחשוב שעובר שינויים רבים. אחד השינויים שמתרחשים הוא הפרשת הורמונים כמו רלקסין. תפקידו של הרלקסין לרכך את הסחוסים באגן ולהכין אותו להתרחבות וגמישות מיטבית לקראת הלידה. זה בעצם תהליך בו האגן הופך מעצם גרמית לסחוס גמיש ומופלא שיאפשר לתינוק לצאת דרך תעלת הלידה. אצל חלק מהנשים יכול להיווצר עודף בגמישות הסחוס הנמצא בין עצמות האגן ונקרא סימפיזיס פיוביס וזה עלול ליצור חיכוך וכאבים באזורים שונים באגן. את הכאבים נפגוש לרוב בעצם הפיוביס העצם הקדמית הבולטת של האגן, מפרקי הירך ואזור החיבור בין האגן והסאקרום שנמצא בחלק האחורי.

אחת הדרכים לבדוק אם מדובר בסימפיזיוליזיס היא לגעת בעצם הפיוביס הקדמית של האגן ולבדוק אם יש כאב באזור. בכל מקרה, מומלץ להבדק אצל רופא הנשים המטפל בכל מקרה של כאבים בזמן הריון או אחרי הלידה

איך זה מרגיש? תסמינים לסימפיזיוליזיס בהריון

סימפיזיוליזיס יכול להופיע ברמות חומרה שונות אך לרוב נראה כאבים חזקים מאוד באזור האגן, בצידי האגן, בחיבורים של האגן וסביב המפרקים, במפשעות, בגב התחתון משני הצדדים, בגב התחתון עם הקרנה לרגל, אי נוחות וכאבים בעמידה, כאבים בישיבה, בשכיבה על הצד, בהנעה של הרגליים והאגן. אצל נשים רבות זה ישפיע באופן משמעותי על אורח החיים ויגרום לסבל רב וקושי בהתנהלות היומיומית.

טיפים להקלה על כאבים וטיפול ביתי

  • מומלץ קודם כל לקחת את ה"הזדמנות" ולהוריד הילוך. לפעמים זו נורת אזהרה, הגוף מאותת לנו ומספר לנו שהוא זקוק למנוחה ולקצב אחר במיוחד בתקופת ההריון.
  • להימנע בתקופה זו מעליה אינטנסיבית במדרגות, עליות תלולות, מעמידה ממושכת וסטטית על הרגליים ונשיאת משקלים כבדים כמו תיקים ושקיות סופר.
  • מומלץ להשתדל לשמור על רגליים ישרות בישיבה ולא לסכל אותן.
  • תמיכה מירבית בגוף בעת מנוחה עם כרית הנקה או כל כרית אחרת שיכולה לשמש כתמיכה בין הרגליים בשכיבה על הצד.

הטיפול המערבי בסימפיזיוליזיס בהריון

לאחר אבחון סימפיזיוליזיס בהריון של רופא הנשים, לרוב הטיפול יהיה ע"י הקלת הכאבים עם משככי כאבים והפניה לטיפולי פזיותרפיה מותאמים. בדר"כ ממליצים על מנוחה ולהימנע מפעילות עד כמה שאפשר.

דלית קלמר, מטפלת ברפואה סינית בילדים, תינוקות ומבוגרים
שיאצו הוא טיפול תומך שמקבל הרבה מקום בדיוק במקרים כאלו שאין פתרונות קסם. כאן נכנסת הרפואה המשלימה עם פתרונות להקלה על הכאבים ושיפור אורח החיים של המטופלת ההריונית.

שיאצו לטיפול טבעי בסימפיזיוליזיס

ברפואות ניתן לקבל טיפולי שיאצו מותאמים להריון שילוו את ההריונית לאורך כל התקופה, יתמכו ויעטפו את ההריונית בדרכה האישית והמיוחדת ללידה בריאה. הטיפול אורך כשעה ומתבצע על מזרון או מיטה, בו ההריונית נתמכת על ידי כריות המאפשרות לה מנוחה לגוף ולמפרקים.
הטיפול מתחיל משיחה ואבחון, התבוננות על אורח החיים הספציפי של המטופלת, סוג ואופי הכאב, היסטוריה רפואית ומצבה הרגשי. מישוש הדופק על מפרקי כפות הידיים ואבחון נקודות שונות נוספות בגוף המאפשרות להבין טוב יותר למה המטופלת זקוקה בתהליך ההריון ובטיפול עצמו.

לאחר אבחון סימפיזיוליזיס נתחיל בטיפול שיאצו. שיאצו הוא שיטת טיפול במגע שמקורה ביפן ומתבססת על עקרונות הרפואה הסינית. שיאצו מתבצע בטכניקת הישענות ולחיצות נעימות לאורך ערוצי האנרגיה שבגוף. בנוסף ישנן רוטציות ומתיחות עדינות למפרקים שמטרתן לשפר את זרימת הדם, לעודד החלמה ולהעלים את הכאב. המגע הוא בעצם הדרך שלי כמטפלת לשוחח עם גוף המטופלת ולגלות למה הוא זקוק. אם ליותר תנועה, יותר חיזוק ותמיכה או למנוחה ורגיעה ובעזרת המגע לספק לו את זה.

מנסיוננו, טיפול שיאצו יכול לשפר את זרימת הדם בגוף, להוריד רמות של סטרס, להקל על עומסי הגוף ולהביא לשיפור אדיר בכאבים באזור האגן במקרים של סימפיזיוליזיס בהריון או אחרי הלידה. ראיתי בקליניקה תוצאות מעולות כבר אחרי הטיפול הראשון ושיפור עצום באורח החיים והכנת הגוף ללידה טובה ובריאה לאחר מספר טיפולים. נשמח לראותכן.

 

לפרטים וקביעת תור עם מומחי רפואות

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ