כשהאביב פורח, פורחות גם האלרגיות. במיוחד האלרגיות של מערכת הנשימה, הנזלת האלרגית, סינוסיטיס ואסטמה.

מה זה אלרגיה?

האלרגיה היא רגישות יתר לחומרים כגון אבקות פרחים, עצים, עשבים, עובש ואבק. חומרים אלו יוצרים תגובה חריגה. תגובה אלרגית זו היא תגובתו הטבעית של הגוף כשחודר אליו גורם מחלה. אך כאמור במקרה של האלרגיות הגוף מפעיל את מערכות ההגנה שלו כנגד חומרים אלו כאילו היו מחוללי מחלה. תגובה זו הינה הדרך שבה הגוף נוקט כדי למנוע מפולשים (אנטיגנים) לפלוש לגוף. פעולות כמו הפעלת נוגדנים (IGE ואחרים) שמפעילים מערכות הגנה בגוף (ע"י שחרור מתווכים כימיים שונים כגון היסטמין).

הנזלת אלרגית

אמצעי לחימה אלו הם הנזלת, הליחה, דלקות מקומיות, גירויים בעור, התעטשויות ועוד. כדי להיפטר ולמנוע כניסתם של מחוללי מחלה (אלרגניים) אלו אל הגוף. הילד נלחם מלחמה עזה, אך למעשה זו אזעקת שווא. שהרי כפי שכבר ציינתי אין בגורמים אלו כדי לגרום נזק לגוף והבעיה היא ברגישות היתר שפיתח הילד לחומרים אלו.

אזעקת השווא (תגובה אלרגית) יכולה להיות עונתית, כלומר קשורה למצבים מסוימים הקשורים לעונות השנה כגון פריחה, קור, לחות או יובש או לא עונתית, כלומר קיימת רוב ימות השנה ונגרמת לרוב מאבק, שיער בעלי חיים, מזון מסוים או חומרים מסוימים במזון ועד רגישות לדברים מאד ספציפיים (ישנם ילדים הרגישים לכלור בבריכה, לסוגי בד, לאבקות כביסה וכו').

נזלת אלרגית אצל ילדים

ברפואה הקונבנציונלית הנטייה היא לטפל בסימפטומים, כלומר להקל על הנזלת, למרוח על העור ולהקל על הנשימה. כמובן לזמן קצר מושגת רגיעה אך מאחר והסיבה שבגללה מופיעות התופעות האלרגיות לא טופלה, הסימפטומים יחזרו.
בטיפול בילדים ברפואה המשלימה ישנן דרכים רבות למניעה ולטפל במצב האלרגי.

טיפול ברפואה המשלימה בנזלת אלרגית אצל ילדים ותינוקות

אחד הדברים החשובים ברפואה המשלימה הוא המניעה. במחקרים שנעשו בנושא מצאו שאלרגיות רבות מקורן במזון, וככל שמונעים בגיל צעיר יותר את המגע עם המזונות האלרגניים כך מקטינים את הנטיות האלרגיות.

המזונות השכיחים ביותר הידועים כאלרגניים הם חלב פרה, ביצים, בוטנים, תירס, חיטה, עגבניות, שוקולד, תפוזים, תותים, צבעי מאכל ובמיוחד טטראזין (צבע צהוב מס. 5) וחומרים משמרים.
הרשימה אמנם ארוכה, אך בהרבה מקרים תזונה מיוחדת המושתתת על הוצאת מזונות אלרגניים ומעבר לתזונה היפו-אלרגנית יכולה להקל ואף לרפא כליל את הבעיה. כל זה נכון במיוחד אם יש נטייה משפחתית לאלרגיות.

בעיות רבות במערכת העיכול של תינוקות יונקים קשורות לתזונת אם, ויש הטוענים כי מרכיבים מסוימים בתזונת האם הם שגורמים לתגובה האלרגית של התינוק. במקרים אלו חשוב שהאם תמנע מכל אותן מאכלים אלרגנים כל זמן שהתינוק יונק, ולאחר הגמילה לא תוסיף אותם לתזונת התינוק.

במחקר שנעשה עם תינוקות עד גיל שנה עלה כי תינוקות שלהם נטייה לפתח רגישויות (נטייה משפחתית) שהקפידו על הרכב התזונה של האם ואח"כ של התינוק, פיתחו פחות תופעות אלרגיות בגיל מבוגר יותר. לילדים גדולים יותר אפשר לעזור ע"י מתן ויטמין C במינון של 300-500 מ"ג ביום. ויטמין C הוא בעל השפעה אנטי היסטמינית טבעית.

טיפול הרפואה הסינית בנזלת האלרגית

ברפואה הסינית ההתייחסות לנזלת אלרגית היא כאל נזלת שנגרמה בשל חוסר איזון פנימי, בניגוד להצטננות שנגרמת בשל גורם חיצוני. לכן הטיפול בנזלת אלרגית לדוגמא יהיה לאו דווקא כשהנזלת מופיעה אלא לפני הופעתה, וזאת כדי לחזק את הגוף כך שלא יפתח תגובה אלרגית עם הופעת האלרגן. כמובן שניתן לעזור ומאד להקל גם בזמן הופעתן של התגובות האלרגיות.

תרומת ההומאופטיה

בהומאופטיה, שבה מטפלים על ידי התאמת התרופה ההומאופטית המתאימה ביותר למצב שבו נמצא הילד ולמכלול הסימפטומים ממנו הוא סובל, ניתן לטפל ולחזק את הילד לפני הופעת הסימפטומים האלרגיים, וככל שהטיפול נעשה בשלב מוקדם יותר, רבים הסיכויים שהילד יוכל להתמודד בעתיד טוב יותר עם הרגישויות שלו.

סיכום אלרגיה אצל ילדים

האלרגיה היא נושא רחב מאחר ותופעות אלרגיות יכולות להופיע במגוון רחב של בעיות, במערכת העיכול, העצבים, בסימפטומים כגון כאבי ראש, בעיות קשר וריכוז, אקזמות, דלקות אוזניים וכמובן נזלת, אסטמה בילדים ועוד בעיות רבות אחרות. ילדים במיוחד עקב רגישות מערכת העיכול שלהם נוטים לסבול מבעיות אלו.המסר הוא לא רק לטפל בסימפטומים אלא להשקיע מאמץ, לחפש ולטפל במקור הבעיה.
בנוסף אפשר להעזר בפורמולה של רפואות ילדים, 'אלרגוקל' שמתאימה למצבי אלרגיה גם אצל ילדים.

נשמח לעזור ולענות לכל שאלה.

לתיאום עם פגישה וייעוץ, השאירו פרטים כאן

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ