החמסין הגיע והוא מבשר לנו שכנראה הקיץ יהיה חם מאד. הבגדים הארוכים הוחלפו בקצרים, החום, הלחות והזיעה בהחלט מציקים ומי שאובחן שעל גופו צצו והופיעו נגעים, יבלות ויראליות, מולוסקום מתלונן וסובל יותר.

יבלות ויראליות (מולוסקום) מוכרות בעולם הרפואה החל משנת אך רק בשנת 1905 התברר שהמקור לבעיה הינו הדבקה עורית בווירוס הקרוי מולוסקום שפוגע בילדים ומבוגרים כאחד. ווירוס זה עובר במגע ישיר בין ילדים ומבוגרים או על ידי מגע בחפצים כגון, מגבת, סדינים, צעצועים, חפצים באמבטיה, הנמצאים במגע עם ילד הנגוע בווירוס.

התופעה נפוצה בקרב ילדי הגן ובתי הספר היסודי והיא שכיחה יותר בקרב אנשים שרגישים ויש הם בעיות עוריות כמו אטופיק דרמטיטיס. מולוסקום גם נפוץ בקרב גילאי 15-29 שנים , שאז ההדבקה בווירוס נעשית דרך מגע מיני.

ישנה חשיבות לגילוי הראשוני. ברגע שגיליתם נגעים משונים על גופו של ילדכם , כדאי לכם לפנות לרופא המשפחה או לרופא הילדים על מנת לקבל אבחנה מדויקת של התופעה. ככל שמקדימים לטפל בתופעה כשיש רק מספק קטן של נגעים על הגוף כך מחלימים מהר יותר ומונעים את ההתפשטות של הנגעים על שאר חלקי הגוף.

אז איך זה נראה?

מולוסקום – יבלות ויראליות,  הן יבלות קטנות המופיעות באזורים שונים של הגוף. היבלות נראות כנגעים מורמים מהעור בצבע בהיר ומספרם משתנה מבודדים ועד מאות בפיזור שונה בגוף. הן לרוב מופיעות בגוף ובגפיים אך במקרים נדירים הן מופיעות גם בריריות ובחלל הפה, כולל עפעפיים וגם קרניות.

 

רוב החולים אינם מראים תסמינים פרט לגרד ברמות שונות ולעיתים רגישות וכאב. בחלק מהמקרים מופיע גירוי ואודם מסביב לנגעים במיוחד אם יש גרד. זמן הדגירה נע בין שבועות לחודשים ואם לחולים יש אקזמה או מחלות עור אחרות הפוגמות בשלמות העור, היבלות יתפשטו מהר יותר ולאזורים נרחבים. 

הטיפול במולוסקום מבוסס על הידע בהבנה של פעילות הווירוס בגוף בראייה של רפואה מערבית מתקדמת . כתוצאה מהבנה זו, הטיפול תוקף את הווירוס באופן ישיר ומונע את המשך התפשטותו. כיוון שמדובר במחלה כלל גופית הרי שהטיפול ניתן בטיפות דרך הפה ולא במריחה או טיפול מקומי בנגעים עצמם. הטיפול הינו טבעי לחלוטין ממקורות הקיימים בטבע ואין לו תופעות לוואי .

ד"ר דניאל שינהר הומיאופת

דניאל שינהר M.D

עוסק בתחום כירורגית ילדים למעלה מ-30 שנה במכלול הרחב של הבעיות הכירורגיות. מטפל בפגים, תינוקות, ועד מתבגרים בני 18 שנה. עוסק בתחום ההומיאופתיה המודרנית למעלה מ-20 שנה.

דניאל עבד במשך שלוש שנים בבית החולים דנה לילדים בת"א ומשנת 1999 עובד בבית החולים תל השומר במחלקת כירורגית ילדים ומשנת 2017 מכהן כמנהל מחלקת כירורגית ילדים בשיבא תל השומר.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ