איך להכין סנדויץ' בריא לילדכם?

בתור ילדים, הדברים האהובים עלינו בסנדוויץ היו שוקולד וכמובן פסטרמה, אבל …אנחנו רוצים שילדינו יאכלו מזון מזין ובריא – ושוקולד ופסטרמה הם לא ממש נציגים של מזון בריא. בכל זאת, אנו רוצים להכין לילדים סנדוויץ טעים שהם גם יאכלו בהפסקה. אז הנה כמה רעיונות ודגשים מה לשים בסנדוויץ.

הלחם/ הלחמניה

קיים מגוון גדול של לחמים הנקראים לחמי בריאות, אך הם לא בהכרח באמת בריאים. כאשר קונים לחם או כול מוצר, חשוב מאוד לקרוא את הרכיבים. בהרבה לחמים מוסיפים קלציום קרבונט, ויטמין סי (כמשמר), סוכר, חומרים מתחלבים, מולסה (שנותנת את הצבע הכהה ללחם ובכך יוצרת אשליה של לחם מלא) והרבה חומרים שלא ממש מובנים – עדיף לא לקנות מוצר המכיל חומר לא מוכר. לחמים בריאים ואיכותיים ניתן למצוא בחנויות הטבע השונות, חברות כמו "הרדוף","אדמה"ו“ד"ר מארק" מייצרות לחמים, לחמניות ופיתות מקמח מלא.

קשור: חיזוק מערכת החיסון של ילדים

סנדוויץ' בריא

  • טחינה עם דבש שילוב מתוק ומזין מזכיר את טעם החלבה. טעם מתוק שרובינו אוהבים, ממרח שקדים שקדיה-100% שקדים טחונים), דבש, ריבות/ קונפיטורות למיניהן המכילות סוכר של הפרי ולא כאלה המכילות תוספת סוכר או תחליפי סוכר למיניהם כגון סורביטול מלטיטול הקיימים בהרבה מוצרים.
  • חביתה, טונה או גבינה. את הגבינה הצהובה ניתן להחליף בגבינה בולגרית/פטה/ צפתית אשר עדיפות על הגבינה הצהובה. גבינה צהובה יוצרת יותר ליחה, כולסטרול בנוסף לחומרים המשמרים שמוסיפים לה. לאלו הנמנעים ממוצרי חלב ניתן לשים גבינות צ'דר על בסיס סויה, טופו מעושן של "אדמה"/”כפרי בריא” אשר טעמו דומה לפסטרמה.
  • אבוקדו, חומוס – כזה שהוא נטול חומרים משמרים, חמאת בוטנים (לא לילדים עם אלרגיות).
  • לילדים שבכול זאת רוצים שוקולד בסנדוויץ, קקאו שאינו חומר מזיק אך כמובן יש משמעות לכמות. הבעיה בממרחים השונים היא לא בהכרח הקפאין שבקקאו אלא הסוכר ותחליפי הסוכר שציינתי קודם . גם ממרחי חרובים שונים מכילים הרבה סוכר/תחליפים שאינם בריאים ולעיתים הם מתוקים יותר מממרח שוקולד רגיל!

איזה ממרח שוקולד בריא לקנות?

הממרח הממולץ הוא ממרח חרובים/שוקולד של חברת “הרדוף” המכיל סוכר קנים ומורכבים מחומרים טבעיים בלבד ללא משמרים ותחליפי סוכר וכמובן מאוד טעים!

ואפשר גם לא סנדויץ… קופסא קטנה עם פירות חתוכים ויוגורט. או עם ירקות חתוכים וגבינה.

קשור: הרגלי תזונה נכונים לילדים – 10 טיפים חשובים

אם בכל זאת הילדים לא רוצים והתחליף לא טעים להם?

אכילה של מזון מעובד/מתועש מפעם בפעם לילד שתזונתו מאוזנת ובריאה לא תזיק, ו'תאמן' את הגוף בסילוק רעלים ופסולת.

תזונה בריאה ונכונה היא חשובה לא רק בתקופת הילדות אלא השפעתה ניכרת לאורך הזמן. למזון השפעה רבה על הבריאות, על איכות החיים ועל היכולת ללמוד, ולהתמודד עם קשיים. הרגלים כפי שכולנו יודעים נרכשים טוב יותר ככל שצעירים יותר. הילדים חשופים למזון טעים אך ריק מבחינה תזונתית, אפשר לשנות בהדרגה, וכל זאת חשוב לעשות באוירה טובה כדי לגייס את שיתוף הפעולה של הילדים.

נשמח לייעץ ולעזור לכם במעבר לתזונה בריאה ומאוזנת.

בברכת בריאות טובה!

לנצח את המשקל הגבוה עם תכנית הבריאות של מרכז רפואות, ע"פ עקרונות הרפואה הסינית ובליווי צמוד של המומחים שלנו.
תוכנית הבריאות כוללת 4 שלבים מותאמים אישית המבוססים על רפואה סינית, על מנת להבטיח הצלחה שתישאר אתכם לאורך זמן:

  1. טיפול דיקור שבועי
  2. תזונה מותאמת אישית
  3. צמחי מרפא וחליטות
  4. פעילות גופנית

לפרטים נוספים לחצו כאן.

תכנית לירידה במשקל

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ