אחרי תקופת הריון ארוכה, כל לידה מולידה תינוק חדש, אך גם הרבה מעבר. נולדים אמא ואבא, אחים ואחיות, משפחה חדשה.

ההתמודדות עם צרכיו של תינוק יכולה להיות מאתגרת, לא רק בתינוק הראשון. "חופשת הלידה" עבור רוב המשפחות היא תקופה אינטנסיבית של שלבי ההתחלה השונים הן מבחינת התינוק הרך והן מבחינת ההורים. הנקות והאכלות, חיסונים, גזים, ריפלוקס, שיניים, חוסר שקט, שינה מועטה הם חלק מהאתגרים שאנחנו פוגשים בטיפול בקליניקה בתינוקות צעירים. 

הורים רבים פונים אלינו למרכז רפואות לקבלת טיפול ברפואה סינית עבור תינוקות מתוך דאגה ורצון להקל על התינוק במגוון בעיות ואתגרים. ברפואות עומד צוות מטפלים מוסמך לטיפול בתינוקות וילדים, שמיומן בטיפול עדין, בטוח, ולא מכאיב, עבור תינוקות רכים, פעוטות וילדים.

כאשר מגיעים אלינו לטיפול בתינוק, נציע טיפול תומך באימא (או אבא). הטיפול המשולב בתינוק ובאם מאפשר ריפוי משותף. הקו המנחה אותנו בהענקת טיפול משולב הוא שאמהות בריאות ומאוזנות, ישפיעו לטובה על תינוקם. אנחנו אוהבים לטפל בכל המשפחה, ולאפשר לכל אחד את המקום שלו.

למרכז רפואות יש ותק של מעל 25 שנים בטיפול בילדים ברפואה סינית, עם תוצאות מוכחות.

אז איך אנחנו מטפלים בתינוקות? 

בפגישה הראשונה אנחנו עורכים תשאול ארוך ומעמיק על: ההריון, הלידה, השעות והימים הראשונים של התינוק, התאוששות האם לאחר הלידה, הנקות, שינה ועירות, חיסונים, מחלות ועוד (הכל מעניין אותנו וחשוב לצורך האבחון). לאחר מכן אנחנו מאבחנים את התינוק באמצעות הסתכלות ומישוש ובאמצעות אבחנת דופק (מקשיבים לדופק בכמה עמדות בפרקי הידיים). הדיקור עצמו נעשה באמצעות מחטים עדינות ודקות במיוחד ולא מכאיבות. המחטים לא נשארות זמן רב (הזמן בהתאם לגיל התינוק). ייתכן שהטיפול יצריך טכניקה נוספת כמו טיפול במגע (שונישין או טווינא), חימום איזורים מסויימים. במידת הצורך נמליץ על פורמולה (צמחי מרפא סיניים), שינויי תזונה או תוספים, שימוש בתכשירים וכו'. ברוב המקרים נזמין לסדרת טיפולים קצרה, ולפעמים נמשיך בעוד כמה טיפולים- לפי הצורך כמובן.

תינוקות וילדים ברפואה הסינית 

לרפואה הסינית יש הסתכלות מיוחדת על תינוקות וילדים, והבנה שהם שונים ממבוגרים במספר רבדים ולכן הטיפל בהם ייחודי. להלן כמה עקרונות בסיסיים:

ילדים הם יותר "יאנגים" (Yang) ממבוגרים: 

דברים קורים אצלם בקצב מהיר, הם יותר חמים, הלב שלהם דופק מהר יותר, הם צומחים מהר ועוברים תהליכי התפתחות מואצים בזמן קצר. גם יכולת הריפוי והשינוי אצלהם מהירה יותר בהשוואה למבוגרים. כאשר הם חולים, התגובה שלהם מהירה יותר והביטויים שלהם לחולי הם ביטויי חום: הם מעלים חום גבוה בדר"כ, מגיבים לחסונים בחוסר שקט, חום, נוזלים לדוגמא. יש להם יותר פריחות עוריות, תפרחת חיתולים, אטופיק דרמטטיס, 

חוסר בשלות של מערכת העיכול והנשימה בתינוקות:

תינוקות נולדים עם מערכת עיכול ומערכת נשימה מוחלשות. העובר ברחם לא נושם לבד ולא אוכל לבד אלא באמצעות אימו, אלו שני האיברים היחידים שאינם עובדים ברחם. נשימה ויצירת אנרגיה ממזון באופן עצמאי הן אבני יסוד בהתפתחות ההתחלתית של התינוק הרך. קשיי ההתחלה כמו גזים, ריפלוקס תינוקות, ריפלוקס סמוי, פליטות מרובות, חוסר שקט, בעיות בהנקה, חירחורים, שיעול, שיהוקים, אף סתום ונזלת ועוד, כולן קשורות בחוסר בשלות של מערכת העיכול והנשימה.

פוטנציאל יכולת הריפוי

אצל תינוקות המערכות והאיברים (כמו גם המרידיאנים והצ'י) מאוד עדינים ולכן הטיפול בהם צריך להיות עדין בהתאמה. כשמטפלים בתינוקות בדיקור סיני, חשוב לזכור שגלום בהם פוטנציאל (Jing) ויכולת ריפוי טבעית עוצמתית יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים. מערכות גופם של תינוקות נקיות וטהורות בתחילת דרכם ולמרות שהם נוטים לחלות מהר והרבה, ברוב המקרים אנחנו עדים להתאוששות מהירה וטובה יחסית.

חיבור להורים

תינוקות קשורים להוריהם והישרדותם תלויה בהם באופן טוטלי מהשניה שהם נולדים. מגיל לידה תינוקות נשענים על ההורים (במיוחד אמא) כמקור להזנה ואנרגיה, הגנה, חום ואהבה, שינה, התפתחות, הרגעה ועוד. מבחינת הרפואה הסינית, הצ'י של התינוק והוריו מחוברים כיחידה אחת בתחילת חייהם ולכן אורח חיים בריא, הקפדה על תזונה מתאימה ואיכותית, שינה מספקת ומצב רגשי טוב של ההורים, יועיל להתפתחות הבריאה של התינוק.

 

מאיה כץ מטפלת סינית בילדים ובתינוקות

מאיה כץ רוז Dipl CM PhD. מתמחה בטיפול בתינוקות וילדים ברפואה סינית בשיטות עדינות. מטפלת בתינוקות, אמהות ומשפחות צעירות. מטפלת בדיקור קוסמטי.

מאיה הינה בוגרת 4 שנות לימוד בקמפוס ברושים, המועדון לספורט אוניברסיטת ת"א, בלימודי רפואה סינית וצמחי מרפא סיניים ותזונה. בעלת הסמכה מטעם האגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ