הטיפול הרפלקסולוגי מבוצע באמצעות לחיצות ממוקדות על נקודות ספציפיות בכפות הרגליים, המייצגות את אברי הגוף השונים. הטיפול הרפלקסולוגי בכאבי ראש יעיל במצבים של התקף כאב פעיל, ובעיקר במניעה.

רבים מאיתנו סובלים מדי פעם מכאבי ראש, אך יש מי שעבורם מדובר במטרד קבוע הפוגם באיכות חייהם ומחייב נטילת תרופות כרוניות.
לצד הטיפול המסורתי מציעה הרפלקסולוגיה אלטרנטיבה לא רק להיפטרות מהכאב אלא גם להבנת שורשיו. ובהפחתת העוצמה של הכאבים ובהגדלת המרווח בין ההתקפים. הטיפול יעיל במיוחד בכאבי ראש הנובעיםמבעיות שלד/שריר של חגורת הכתפיים, בהתקפי מיגרנה ובכאבי ראש הקשורים לגיל המעבר בנשים. לעתים אפשר לפתור את הבעיה לחלוטין, ואולם ברוב המקרים אופי הבעיה הוא כרוני, ונדרש טיפול מתמשך המבוצעבתדירות של פעם ב7-10- ימים.

בדרך זו ניתן להפחית את עוצמת הכאבים ואת תכיפות הופעתם באופן דרסטי (ברמה של 80%-60%), וללא שימוש בתרופות. כאשר רצף הטיפולים הרפלקסולוגיים נקטע או מבוצעבמרווחים הגדולים מן הנדרש מורגשת עלייה מיידית בתכיפות ובעוצמת הכאבים.

טכניקת הטיפול

טיפול רפלקסולוגי בכאב ראש יתחיל באבחון המקור לכאב, ולאחר מכן יתמקד במניעה ובתיקון של הגורם לו. כעת נציג בקצרה את טכניקת הטיפול המתבצעת בשני סוגים נפוצים ומטרידים של כאבים:

מיגרנות – טיפול רפלקסולוגי במיגרנות יכול להינתן כדי לבלום התקף מתפתח או פעיל, או כטיפול מונע (פרופילקטי) המתבצע באופן מתוכנן מראש כדי למנועאת הופעת ההתקפים או להקטין את עוצמתם ולהפחית את תדירות הופעתם. טיפול מסוג זה נחלק לשני שלבים. השלב הראשון מצריך בדרך כלל 12-10 טיפולים הניתנים בתדירות של אחת ל14-10- ימים. השלבהשני מתמשך לאורך זמן רב ונועד לשמר את הישגי השלב הראשון. טיפול כזה עשוי להינתן אחת ל4-3- שבועות. ההכוונה המדויקת של בחירת נקודות הלחיצה ועוצמת הפעלתן היא ספציפית לכל מטופל, אולם באופןכללי הטיפול מתרכז בהרפיית שרירי הפנים והצוואר, בלחיצה על נקודות הקשורות לחגורת הכתפיים והצוואר, בהפחתת מתח נפשי (הגורם בעקבותיו למתח שרירי) ובלחיצה על נקודות הקשורות בזרימת הדם לפלג הגוףהעליון. אחוז גבוה של מטופלים (70%-60%) אכן מצליח להשיג את המטרה ולהפחית בצורה משמעותית את תדירות הכאבים ועוצמתם. יש מטופלים המדווחים על הפסקה מוחלטת של המיגרנות למשך תקופה העולה עלשנה ללא כל שימוש בתרופות משככות כאבים, שאותן היו נוטלים לפני תחילת הטיפול הרפלקסולוגי.

כאב ראש תעוקתי (Tension Headache) – זהו כאב ראש שסיבות הופעתו מורכבותומשולבות, פיזיולוגיות ופסיכולוגיות, ומוחמרות במצבי מתח נפשי וסטרס. גם כאן יש לבחון את הסיבות המרכזיות להופעת הכאב ולבנות את הטיפול בהתאמה. בטיפול בכאב ראש תעוקתי יש לשים דגש רב על הפחתתהמתח הנפשי, וטיפול רפלקסולוגי מתאים מסוגל לבצע זאת ביעילות רבה. הנקודות העיקריות שבהן צריך לטפל הן שרירי חגורת הכתפיים ומפרקי  הלסת
זהו כאב ראש שסיבות הופעתו מורכבות ומשולבות, פיזיולוגיות ופסיכולוגיות, ומוחמרות במצבי מתח נפשי וסטרס. גם כאן יש לבחון את הסיבות המרכזיות להופעת הכאב ולבנות את הטיפול בהתאמה. בטיפול בכאב ראשתעוקתי יש לשים דגש רב על הפחתת המתח הנפשי, וטיפול רפלקסולוגי מתאים מסוגל לבצע זאת ביעילות רבה. הנקודות העיקריות שבהן צריך לטפל הן שרירי חגורת הכתפיים ומפרקי הלסתבדרך זו ניתן להפחית את עוצמת הכאבים ואת תכיפות הופעתם באופן דרסטי (ברמה של 80%-60%), וללא שימוש בתרופות.

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ