בשנים האחרונות ישנו ביקוש הולך וגדל לתמיכה בטיפולי פוריות ע"י רפואה סינית במדינות המערב בהתאם ישנה עליה בביצוע מחקרים בהם משלבים בטיפולי הפריון הקונבנציונליים טיפול ברפואה משלימה.
במרכז רפואות קימת מזה עשור קליניקה יחודית הנקראת- רפואות ב ר א ש י ת –בה משולבים הידע הרב הגלום ברפואה הסינית עם הידע המדעי, וכן שימוש בבדיקות רפואיות מודרניות.
ברפואות בראשית מטפלים דר סיטרמן וחני לדרמן בעלי נסיון רב בתחום הפוריות.

מה קורה במרפאה?

כ- 20 אחוז מהבאים הינם זוגות הנמצאים בתחילת הדרך ומנסים להרות באופן טיבעי, שאר 80 האחוז הינם זוגות הנמצאים כבר בתוך תהליך הטיפולים ברפואה הרגילה ומבקשים לשפר את סיכויי ההצלחה בדרכי הטיפול השונות ובשלבים השונים בו הם נמצאים בטיפול.

מתוך הקבוצה השניה-
כ- 20 אחוז מהמטופלים עוברים הפריות תוך רחמיות.
כ- 60 אחוז נמצאים כבר בטיפולי הפריה חוץ גופית.
ועוד 20 אחוז בתהליכים של תרומת ביצית.

הבעיות הנפוצות המופיעות אצל נשים במצבים האלה:

  • רירית רחם דקה
  • שחלות פוליציסטיות
  • ביציות באכות ירודה
  • FSH גבוה
  • צורך בהכנת הרחם לקראת החזרת עוברים מתרומת ביצית
  • מתח נפשי חרדות וחוסר איזון ריגשי

וכן זוגות שהכל נראה תקין-ובעית הפוריות בילתי מוסברת. כמו כן לטיפול יש חשיבות רבה עבור נשים העוברות הפלות חוזרות.

כמה דוגמאות

חלק גדול מהנשים מגיעות לקליניקה לאחר כמה מחזורי IVF הביציות הנשאבות תקינות,העוברים מצוינים הרירית תקינה-אך למרות הכל ההריון לא נקלט, לפי הראיה הסינית השימוש באיקקלומין למשל, גורם לייבוש הרירית. לעומת זאת, השימוש ב- גונל-F , מנוגון ודומיהן גורם להצטברות של נוזלים, רטיבות וקור ברחם. כדי להתמודד עם התופעות האלה הנשים יקבלו פורמולה המכילה צמחים שיסלקו את עודף הנוזלים, אוסיף צמחים מחממים וכאלה שיזרימו דם לרחם ויזינו את הרירית. לרוב אוסיף גם צמח או שניים המשמשים להרגעה והזנת הלב. במקביל יעשה דיקור מתאים וחימום במוקסה.

תזמון הטיפול

אני מתאימה את זמן הטיפול לפי התקדמות השלבים בתהליך ההפריה אותו עוברות הנשים.

הטיפול בצמחים התומך ברחם ניתן עם קבלת הזריקות ונמשך עד בדיקת הדם, כשבועיים לאחר ההחזרה. הדיקור יעשה בשני מועדים: 3 עד 5 ימים לאחר תחילת הטיפול ההורמונלי, וסביב זמן החזרת העוברים. חימום במוקסה יעשה יום לפני ההחזרה. הטיפול מתאים גם לנשים לפני החזרת עוברים מוקפאים. רצוי להתחיל חודשיים לפני מועד ההחזרה.

איזון רגשי

זרימת הדם מהלב קשורה במצבה הנפשי של האישה, ומכיוון שיש קשר אנרגטי ישיר בין הלב והרחם, נדאג בטיפול לשלב בפורמולה הניתנת צמחים המזינים את הלב, ובכל טיפול בדיקור תהיה התייחסות לנושא זה.

הפלות חוזרות

הטיפול בהפלות חוזרות שסיבתן אינה ידועה מתחלק לשני ערוצים:

  • טיפול בהיבט הנפשי, בטראומה ובחרדה
  • טיפול בהיבט הפיזי : הכנת הרחם וחיזוקה לקראת ההריון הבא.

הטיפול בהיבט הנפשי נעשה בשיטת דיקור מיוחדת ובתמציות פרחי באך. הטיפול ברחם עצמה נעשה ע"י פורמולת צמחים סיניים המאזנים ומזינים את הרחם. בד"כ הפורמולה מורכבת משני צמחים מזרימים דם לרחם, שניים שמחממים אותה ושני צמחים שמזינים ומרגיעים את הלב.

סיפור מקרה

אישה בת 34, מנסה להרות 5 שנים. בשנה הראשונה ניסתה להרות טבעי. בשנה השניה עברה הזרעות תוך-רחמיות(הזרע תקין). בשנים האחרונות 8 ניסיונות של IVF. מגיבה טוב לטיפול הורמונאלי, העוברים המתקבלים בעלי איכות טובה, רירית הרחם לפני ההחזרה מעל 9 מ"מ בכל הטיפולים. פעמיים היה הריון כימי.

הטיפול

שלב א': כחודשיים לפני מחזור טיפול הIVF הבא.
פורמולת צמחים מסלקים קור מהרחם, מזינים דם ומחזקי yang.q דיקור פעם בשלושה שבועות לאותה מטרה.
מצבה בתום החודשיים השתפר.

שלב ב': במהלך טיפול ה- IVF.
פורמולת צמחים הסופחים עודף נוזלים מהרחם, מחממים אותה ושני צמחים המזינים את הלב. הפורמולה נלקחה מתחילת הטיפול ההורמונלי ועד לקבלת התשובה של בדיקת הדם.

טיפול בדיקור: מיד לאחר שאיבת הביציות, טיפול שמטרתו להרפות את המתח סביב הרחם. הדיקור נעשה בנקודות המזרימות צ'י ודם, ובנוסף חימום עם מוקסה. ביום החזרת העוברים טיפול עדין שעיקרו חימום בשתי נקודות מיוחדות לרחם.

טיפול זה הסתיים בהריון מוצלח!

במהלך השנים טיפלתי, בנשים וגברים רבים. אחוזי ההצלחה של טיפולים אלה גבוהים וזכינו ללוות הורים רבים לקראת הרגע המאושר ביותר- הולדת ילדם.

מחקר שבוצע על גברים שחוו בעיות אי פוריות נמצא, כי טיפול באמצעות דיקור סיני במשך תקופה של חמישה שבועות, הראה שיפור ב כמות הזרע בפליטה וכן ותנועתיות הזרע (יחד עם זאת, לא נצפה שיפור בבעיות פוריות הנגרמות בשל שיעור התמותה של תאי זרע או בשל שיעור כמותו של זרע שאינו בוגר).

כדאי לזכור כי הגוף הנשי מכיר בתהליכים הנחוצים להריון והולדה, הטיפול הסיני מעודד ומוליך אותו לפעולה הטבעית התקינה. וכי מצידו של הגבר – נחוץ, רק תא זרע אחד , כדי להפרות את הביצית ולהביא להריון המיוחל.

נשמח לעזור.

 

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ