מטופלת בת 35, שסבלה מדלקת מפרקים חריפה (כאבי פרקים ופריחה), במשך כשבועיים טרם פנייתה.

המטופלת טופלה בתרופות נוגדות דלקת (NSAID's) וסטרואידים, אך ללא כל שיפור במצבה הקליני.

בדיקות מעבדה הראו עלייה בסמני דלקת בדם והעלו חשד לאפשרות של תגובה לזיהום חיידקי כלשהו, או מחלת רקע עמוקה יותר (דלקת מפרקים שגרונית – Rheumatoid Arthritis).

הגישה הטיפולית בראי הרפואה הסינית:

דלקת מפרקים נגרמת עקב חדירת גורם זיהומי  דלקתי חיצוני, בשילוב עם ירידה בחיסוניות הכללית והפרעה בהזנת המפרקים על ידי הנוזלים התוך מפרקיים (הנוזלים הסינוביאליים).

חדירת גורם זיהומי חיצוני, עקב ירידה בחיסוניות, קשורה לאנרגיה של האיבר הסיני- "Gan", אשר חלק מתפקידיו מקביללאיבר הידוע ברפואה המערבית כ- "Liver" (כבד).

ייצור הנוזלים התוך מפרקיים הוא תחת בקרתו של האיבר הסיני הנקרא – "Shen", אשר חלק מתפקידיומקביל לאיבר הידוע ברפואה המערבית כ- "Kidneys" (כליות).

לפיכך- התהליך הטיפולי במקרה זה כוון,בשלב הראשון, לאיזון אנרגיית הכבד- פיזור החום הדלקתי ותמיכה באנרגיה החיסונית התקינה. בשלב השני, תמיכה באנרגיית הכליות לצורך תמיכהבחיסוניות הכללית והזנת המפרקים, עד לריפוי מלא.

מהלך הטיפול:

המטופלת טופלה בסדרה בת 4 טיפולים שבועיים.

לאחר הטיפול השני חל שיפור ניכרה במצבה והיא הפסיקה את הטיפול התרופתי.

לאחר הטיפול השלישי חל ריפוי מלא ובדיקות המעבדה לא הראו סימני דלקת.

הטיפול הרביעי (והאחרון) תמך באנרגיית הכליות המזינה את המפרקים ותמך במניעת הישנות התלונות.

 

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ