הרבה מחלות שאנו מכירים, כמו סוכרת, סרטן, מחלות לב, מחלות מערכת עיכול וכו' נגרמות  עקב תהליכים דלקתיים בגוף. הדלקת היא זאת המאפשרת את קיומם, מאפשרת להן לשגשג ולהתפתח. ידוע הוא שהתהליך הדלקתי הוא הדרך של הגוף להגן על עצמו מפני "פולשים", בתהליך הזה תאי מערכת החיסון מפרישים ציטוקינים הגורמים לעליית חום, אודם מקומי ועוד על מנת להתגבר על הפולש.

הבעיה מתחילה כשהתהליך הזה אינו נפסק בזמן, אלא ממשיך והופך למצב קבוע, ואז הדלקת הופכת להיות כרונית ללא נוכחות וירוס או חיידק.

רובנו סובלים מדלקת תת קלינית הקיימת בגופנו באופן קבוע וניזונה מתזונה מעודדת דלקת שמצויה בשפע בעידן שלנו. דלקת זאת היא הבסיס להתפתחות מחלות רבות שלאו דווקא מקושרות אצלנו כמחלות דלקתיות. הדלקת מפעילה את מערך ההגנה של הגוף על מנת לנסות "לגרום להבראה שלו" אך בדרך יוצרת לאורך זמן בסיס להתפתחות מחלות אחרות.

דלקת בראיה הסינית

דלקת על פי הראיה הסינית, היא מצב שבו יש נוכחות מתמדת של ליחה או לחות בגוף והיא יכולה להיות חמה או קרה. גם כאן הרבה תלוי בתזונה שאנחנו אוכלים.

רפואה סינית היא רפואה אנרגטית אשר מגדירה בריאות ע" תנועה חלקה ורציפה של דם, נוזלי גוף ואנרגיה (חשמל). לחות או ליחה יכולים לגרום לתקיעות בתנועה הזאת ומתוך התקיעות להתפתחות של מחלות.

אז מה מעודד דלקת?

הרבה גורמים יכולים לעודד היוצרות של דלקות אך אני רוצה להתמקד בשלושה עיקריים:

  1. שומן טראנס – שומן שעבר תהליך של שינוי המבנה הטיבעי שלו ולכן הגוף לא יכול לעכל אותו, השינוי מתבצע בדר"כ ע"י חימום של השומן לטמפרטורה שבה המבנה הבסיסי שלו משתנה (בכל שומן הטמפ' משתנה)
  2. חוסר איזון בין חומצות שומן אומגה 3 ל אומגה 6 – הגוף אינו יכול לייצר אותן בעצמו והן חייבות להיות כלולות בתזונה שלנו. עודף של אומגה 6 יעודד ייצור תהליכים דלקתיים עקב החומצה הארכידונית שהיא מכילה. על כן צריך להקפיד לצרוך מזונות עשירים באומגה 3 כגון: קטניות, סלמון, הרינג, אגוזי מלך ועוד, ולהוריד צריכת אומגה 6 הנמצאת בבשר, עוף, שמן תירס, שמו חמנייה ועוד.
  3. פחמימות – כל פחמימה בסוף מתפרקת לסוכר בגוף. סוכר הוא אחד החומרים הידועים כמעורר דלקת מכיוון שהוא גורם להפרשה של אינסולין. רמות גבוהות של אינסולין בדם מאיצות את ייצורה של החומצה הארכידונית המעודדת דלקת.

תזונה ודלקת

האמונה שדיאטה=תזונה תתקן כל פגע מטעה רבים. התזונה היא שמספקת לנו את מידת הקיום שיש בנו ובריאותנו חופפת לאיכות התזונה שלנו. הודות לתזונה שלנו יש לנו איברים ותפקודים טובים ובריאות תקינה שכן הדברים מותנים זה בזה.

אך  אנשים נעשים חולים קודם כל מהרגלים רעים של הגוף והרוח. החיים אינם רק מזון. העדר שינה, אכילת יתר, פעילות יתר, מתח, פחד, דאגה, יוצרת תשישות, התשישות הזו היא תוצאה של אורח חיים גופני ומנטאלי המנצל בהגזמה את אנרגיית מערכת העצביים ומשבש את כוחה להתחדש בשעות המוקצות למנוחה ושינה.

התשישות הזו תופיע בתחילה כדלקת בגוף אקוטית ולאורך זמן תישאר "רדומה".

התשישות גורעת מתפקוד הגוף כולו. משתבשים תהליכי ההפרשה ותהליכי ההזנה הגורמים להצטברות הדרגתית של חומרי פסולת בגוף. וזו יוצרת רעילות. הרעילות היא הבסיס לכל מחלה. יש שייקראו לזה דלקת.

העולם מלא בחולים שניסו דיאטות שונות ומזונות שונים ולא הצליחו להפיק תועלת, כי מערכת העיכול שלהם דלקתית ואינה יכולה לספוג את המזונות השונים. אנו יכולים לאכול מזונות עשירי ברזל, תוספי תזונה, וויטמינים ומינרלים, מזונות עשירי בסידן ועוד אך הגוף אינו מצליח לנצל ולספוג את כל זה.

במקרים אלו התהליך הבריאותי הראשוני הינו לשקם תחילה את האדם ולהביאו למצב שבו יוכל להפוך את מלוא התועלת מהוויטמינים.

לדוגמא במקרים של חסר וויטמין D ומס מחלות מעיים, לא תתקיים ספיגת סידן אפילו אם יהיה סידן מצוי בשפע בתפריט. שיבושי עיכול עשויים להפריע גם לספיגת הברזל. הלעטת חולים כאלו בכמויות גדולות של וויטמינים ומינרלים כאשר החולה אינו מסוגל לספוג ולנצל את הוויטמינים והמינראלים שכבר ניתנו. מצב הגורם להעמסת נטל נוסף על מערכת העיכול המשובשת ממילא.

על מנת להגיע לתוצאות הרצויות יש לשפר תחילה את יכולתו של החולה לתקן את הדלקת, לשפר את העיכול והספיגה. זאת ניתן לעשות ע"י שימוש נכון בכוחות של האורגניזם התא.

השלב הראשון לשיקום הבריאות הוא סילוק כל הסיבות המשבשות אותה. לא ניתן לצפות שהבריאות תשתקם בלי סילוק הסיבות שהביאו לשיבושה.

  • הרעילות חייבת להיפסק – אם במזון, אלכוהול, סיגריות, סמים
  • אורח החיים חייב להשתנות לטובה
  • סילוק גורמי מחלה
  • מנוחה פיזיולוגית

כדי להבריא דרושים לגוף יותר מנוחה ושינה ופחות מזון ופעילות.

איך נמנע ונעלים דלקת?

אחד הגורמים לדלקת זו אכילת מוגזמת.

עלינו להקפיד לתת לגוף את הכמויות המספיקות של כל יסודות הגוף, להימנע ממזונות בלתי טבעיים ואכילת מוצרים טבעיים.

על מנת להעלים את הדלקתיות יש להפחית בשלב הראשון אכילת מזון מן החי, סוכרים, הפחמימות הפשוטות שבקמח הלבן, מאפים, משקאות ממותקים גם הם מעודדים דלקת.

נמליץ לאכול אוכל טיבעי כגון פירות, ירקות, ירקות שורש, קטניות, דגנים מלאים, שקדים, זרעים.

אכילת מזונות מהצומח תעודד ספיגה של מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים והיא תהיה הבסיס לתזונה אנטי דלקתית.

מעבר לדגשים הגנריים, הכי חשוב הוא שבמצבי חוסר איזון רצוי להתאים תזונה בהתאמה אישית לפי אופי המטופל ויכולותיו.

אנו ברפואות עוסקים רבות בעידוד בריאות המטופל ומשלבים דגשים תזונתיים ודגשים התנהוגותיים בכל טיפול. מעבר לכך אנו יודעים לבנות תהליך תזוני מייטיב עם המטופלים ע"י המטפלים המוכשרים לכך.

נשמח לראותכם.

לפרטים נוספים וקביעת תור, צרו קשר

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

רוית גורי מטפלת בשיאצו

רוית גורי

מטפלת בכירה ברפואה סינית מסורתית עתיקה ותזונה מקרוביוטית.

מטפלת מומחית בליווי אונקולוגי, טיפול בנשים ובבעיות עיכול. מומחית בטיפולי אנטיאייג׳ינג – דיקור קוסמטי. מטפלת משנת 2004, בדיקור ותזונה.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ