להיות הורים הינו צורך טבעי. אנו גדלים לחשוב שהורות ביולוגית מתרחשת כאשר בני-הזוג יהיו מעוניינים בה. אך לעיתים, הדרך למימוש החלום, כוללת מסכת מתישה של בדיקות וטיפולים, מלווה בשאלות רבות וציפייה ארוכה.

רפואות בראשית מטפלת בזוגות המנסים תקופה ממושכת להיכנס להריון ללא הצלחה. בחלק מהמקרים בעיית הפוריות מאובחנת, ובשנים האחרונות ניכרת עליה של כ- 15% בבעיות פריון שמקורן אינו מוסבר.
(מצב בו הבדיקות הרפואיות הן של הגבר והן של האישה תקינות, אך לא מושג ההריון הרצוי).
הסיבות לכך רבות וקשורות לאורח החיים המתוח והתובעני, לתזונה בחברה המערבית, וכן לשימוש לאורך זמן בגלולות למניעת הריון. בנוסף, הזוגות מנסים להרות בגיל מבוגר יותר (בו רמת הפוריות יורדת), וכשההיריון המיוחל לא מושג, מתווסף לחץ, הפוגע אף הוא, ביכולת הקליטה ברחם.

הרפואה הסינית מהווה כיום חלק בלתי נפרד מהטיפול בבעיות הפריון. הן במצבים בהם אי-הפריון אינו מוסבר והן במצבים בהם מקור הבעיה ידוע. (חסימה מכאנית, בעיות הורמונאליות ועוד).
הטיפול מביא את מערכות הגוף השונות לידי תפקוד מאוזן, מטפל בבעיה הגורמת לחוסר הפריון, ובמקביל בסימפטומים נלווים, במידת הצורך (גלי-חום, בעיות בשינה, הפחתת מתח, ועוד).

הטיפול בקליניקה משלב אבחנה על-פי הרפואה הסינית, ובמקביל מתבסס על בדיקות רפואיות מערביות כגון: בדיקות דם ופרופיל הורמונאלי, אולטרסאונד וצילומי רחם, מעקב גדילת זקיקים ועוד. במידה והנסיונות להרות הם טבעיים, הטיפולים יעשו בהתאם לשלבי המחזור השונים (וסת, ביוץ), ובמידה ומדובר בליווי של טיפולי הפרייה, הטיפול ברפואה הסינית יעשה בהתאמה מלאה לשלבי הטיפול. (גירוי זקיקים, דיכוי ביוץ, עידוד השתרשות וכיוב).

האבחון הסיני כולל שיחה לאיסוף נרחב של נתונים.
הווסת היא למעשה דם של רירית הרחם שנושרת ונשטפת מהגוף במידה ולא נקלט הריון. לכן האבחון כולל איסוף נתונים מעמיק על אופי המחזור, אורכו, משך הדימום. נבדקות תופעות שונות הנלוות למחזור הווסת וקשורות לשינויים ההורמונאליים החלים בגוף. מכאבים שונים (מחזור, ראש, גב) דרך תופעות במערכות הגוף השונות. מע' העיכול, המערכת החיסונית, והמצב הנפשי. בנוסף נבדקים סימפטומים שכביכול אינם קשורים ישירות במחזור החודשי אך עוזרים לאבחן בצורה מדויקת את מצב המטופלת, ומצביעים על תפקוד האיברים השונים המשתתפים בתהליך הפיריון.

רפואה הסינית לשיפור הפיריון

הזרמת דם לרחם משפרת את העובי והאיכות של רירית הרחם, וכך עולה סיכויי הקליטה וההשתרשות של העובר.
חוסר איזון הורמונאלי (מהווה כשליש מבעיות הפריון אצל נשים). הטיפול מעודד יצירה של זקיקים, מטפל בחוסר איזון של בלוטת התריס, וברמה גבוה של הורמון הפרולקטין.
* שחלות פיליציסטיות – זוהי ההפרעה ההורמונאלית השכיחה ביותר בקרב נשים בגיל הפריון והיא מהווה את הגורם השכיח ביותר להפרעה בביוץ ועד מצב של היעדר ביוץ.
אי-סדירות וסת ובעיות נוספות בוסת: וסת מאחרת/ מקדימה, היעדר וסת (אמנוריאה) או וסת דלה.
איכות ביציות נמוכה – הדיקור משפר את תפקוד השחלות, ומטפל במצב המכונה ברפואה "רזרבה שחלתית נמוכה" ומתבטא בעלייה ברמת ההורמון המגרה את הזקיק לגדול, הוא הורמון ה-FSH.
הפלות חוזרות חיזוק של הגוף לקליטת ההריון, הזנה של דם לרחם לחיזוק ההשתרשות.

שילוב של רפואה הסינית במהלך טיפולי פיריון:

צימצום תופעות הלוואי הנגרמות מהטיפולים ההורמונאליים, שמפריעות להמשך טיפול תקין.
כגון: גלי חום, קשיים בשינה, עלייה במשקל, הפחתת כאב ועוד.
עידוד זרימת דם תקינה לרחם – במצב בו רירית הרחם דקה מידי ואינה מתאימה להשתרשות. (חלק מההורמונים גורמים לייבוש של הרירית, וניתן לצפות בירידה בערכים במהלך תקופת הטיפולים).
טיפול במצב של גירוי יתר של השחלות, או מצב של היווצרות של ציסטות, בעקבות הגירוי ההורמונאלי.
הורדת המתח – בעיות פריון וטיפולי פוריות מלווים במתח נפשי רב. במצב זה ניכרת עלייה ברמות של הורמונים אשר גורמים לגוף להיכנס למצב סטרס , כתוצאה מכך יכולה לפחות זרימת הדם לאזור הגניטליה ולמנוע זרימת דם חופשית לרחם, דבר הפוגע בתהליך הפיריון.

הטיפול ברפואה סינית דואג לזרימת דם חופשית ברחם ומשפר את האיכות של רירית הרחם, המהווה גורם חשוב לקליטה והשתרשות. ההסתכלות של הרפואה הסינית מתייחסת למכלול השלם של גוף ונפש ומטפלת גם בפן הנפשי. מחקר המראה את יעילות הטיפול ברפואה סינית על קליטת העובר לאחר ההשתלה. http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(01)03273-3/abstract

מחקר שפורסם בשנת 2002 במגזין המדעי Fertility&Sterility
http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(06)00213-5/abstract . כל הנשים נבדקו שישה שבועות לאחר מועד החזרת העוברים. תוצאות המחקר הראו כי 42.5% בקבוצה של הטיפול ששילב דיקור נכנסו להריון, לעומת 26.3% שנקלטו בקבוצת הביקורת שלא קיבלה דיקור. מציין שיעור הצלחה גבוה בהפריה מלאכותית בקרב נשים שטופלו בדיקור סיני במהלך טיפולי פוריות. במחקר נבדקו 160 מטופלות באותו טווח גילאים שחולקו לשתי קבוצות שוות. קבוצת הניסוי קיבלה טיפול בדיקור לפני החזרת העוברים ומיד אחריו , וקבוצת הביקורת לא קיבלה דיקור בנוסף לטיפולי ה-IVF.

פיריון בגברים

על רמת הפוריות משפיעים הגבר והאישה גם יחד. הטיפול הקונבנציונלי משתמש בתרופות שונות כטיפול במקרים של זרע שאינו תקין , אך במקרים רבים לא יושג שיפור כלשהוא.
למרות שכמות הזרע המופקת במהלך השפיכה נמדד במיליוני זרע למ"ל, רק קומץ מתאי הזרע (כ־200 ), יימצאו די חזקים, לעבור דרך הרחם, לחצוצרות כדי להפרות את הביצית.
בתחילת הטיפול ברפואה הסינית, נערך תשאול מקיף על-מנת לאבחן את מצב האיברים הפנימיים, המעורבים בייצור הזרע והתפקוד המיני. האבחון מסתמך גם על תוצאות בדיקות הזרע ותוצאות האבחון הרפואי.
תהליך ייצור הזרע אורך בין 70 ל-90 יום. לגברים חשוב לקבל טיפולים ברפואה סינית כ-3 חודשים לפני תחילת טיפול הפרייה, על מנת לשפר ולהגדיל את כמות ואיכות הזרע.
אחת הסיבות השכיחות בבעיות זרע, מבחינת הראייה הסינית הינה חום באשכים. מקור החום יכול להיות שונה ומגוון. החום יכול לנבוע מבעיה פיסיולוגית מולדת, ממחלות שונות הפוגעות באשכים, מבעיה חסימתית (וריקוצלה), דלקת או גורמים סביבתיים.
אורח-החיים וגורמים סביבתיים, נמצאו בעלי-השפעה על כמות הזרע של הגבר ועל איכותו. תזונה, לבוש צמוד, שימוש תכוף במכשירים פולטי קרינה, אלכוהול, תרופות, עישון (ניקוטין / מריחואנה), מצבי-סטרס מתמשכים וחסר ברכיבי תזונה, רעלנים שמקורם בסביבה. יש לשלול ולהמנע מכל אלה.
ברפואה הסינית ניתן לטפל במצבים של: מיעוט תאי זרע (אוליגוספרמיה), תנועתיות נמוכה (אסטנוספרמיה), צורות לא תקינות (מורפולוגיה), דלקות באיזור הגניטליה, ועוד.

מחקר שבוצע על גברים שחוו בעיות אי פוריות נמצא, כי טיפול באמצעות דיקור סיני במשך תקופה של חמישה שבועות, הראה שיפור ב כמות הזרע בפליטה וכן ותנועתיות הזרע (יחד עם זאת, לא נצפה שיפור בבעיות פוריות הנגרמות בשל שיעור התמותה של תאי זרע או בשל שיעור כמותו של זרע שאינו בוגר).

כדאי לזכור כי הגוף הנשי מכיר בתהליכים הנחוצים להריון והולדה, הטיפול הסיני מעודד ומוליך אותו לפעולה הטבעית התקינה. וכי מצידו של הגבר – נחוץ, רק תא זרע אחד , כדי להפרות את הביצית ולהביא להריון המיוחל.

נשמח לעזור.

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ