בימים לא פשוטים אלו, רבים פונים ושואלים כיצד יכולים צמחי מרפא לעזור בטיפול במתח, חרדה ואפילו דיכאון קל. צמחי מרפא שניתן כיום למצוא בכל חנות טבע, שמהם נוכל להכין חליטות תה בבית יכולים לסייע באופן מצויין, החל מהרגעה בסוף יום מתוח, הרפיית שרירים, סיוע בשינה ואף להוריד סטרס, מתח, חרדה ודיכאון במהלך היום.

הטיפול בצמחי מרפא מתבסס על חומרים פעילים, ומכיוון שכך מידת ההשפעה היא גבוהה בהחלט. חומרים שונים הנמצאים בצמחים בהם אנחנו משתמשים נספגים בגוף דרך מערכת העיכול, עוברים לזרם הדם, שם הם גורמים לשינוי במהלכים מטבולים ופיזיולוגים שמייצרים פעולה כלשהי בגוף.

לטיפול במתח, חרדות ובעיות שינה – תרזה טיליה Tilia

עציה הטיליה פזורים ברחבי העולם המתנשאים עד לגובה של 40 מטר ומפיץ ריח לימוני. לחליטות התה משתמשים בפרחי הטיליה, הם אלו האחראים על הארומה הלימוני. הטיליה ידועה לטיפול בחרדות, חוסר שקט ומתח וטיפול בבעיות שינה. לכן מומלץ לשתות חליטת טיליה בשעות הערב.

להרגעה, חרדות והרגעת מערכת העיכול – קמומיל-בבונג Matrucaria

הקמומיל נחשב לצמח מרפא המטפל במגוון מצבי בריאות. הינו מפורסם בשימושו בחליטות התה, מרגיע נפש, מרפה שרירים, מפחית חרדות, בעיות שינה. בעיקר כאשר חוסר השקט מתבטא גם במערכת עיכול לא "רגועה".

לטיפול בסטרס ושינה – טולסי – הריחן (בזיליקום) הקדוש Ocimum Sanctum

טולסי כך מכונה בהודו נחשב לצמח קדוש ומשתמשים בו לריפוי טבעי. הינו צמח אדפטוגני המוריד הורמוני הדחק אדרנלין וקורטיזון. צמח שעוזר לאדם להתגבר על מצבי סטרס לסוגיהם, מתח, דיכאון, מחזק מערכת עצבים ועוזר לנדודי שינה. 

להזרמת הדם והקלה על דכדוך ועייפות – רוזמרין רפואי –  Rosmarinus off

הרוזמרין הרפואי דומה מאוד לאותו הרוזמרין שיש לכם בגינה ליד הבית, עם אותו הריח ואותה הצורה. לרוזמרין יכולת להמריץ בצורה טובה את מחזור הדם, עובדה שחשובה מאוד לאלו שחשים דכדוך או עייפות רבה כתוצאה מדיכאון.

חליטה מעלי רוזמרין תשפר מאוד את התחושות בעקבות המרצת הדם שממריצה במקביל גם את ההולכה העצבית ומקנה תחושת שמחה ונינוחות.

ברפואת הצמחים ישנם עוד צמחי מרפא רבים היכולים לסייע לטיפול במצבי מתח וחרדה אך קשה יותר למצוא אותם בבתי הטבע ובדר"כ צריך לגשת לחנוית צמחים יעודיות או לפנות למטפל מוסמך לקבלת מרשם.

צמחי מרפא מרגיעים נוספים: וולריאן וויטיניה

צמח הוולריאן Valeriana off להרגעת מערכת העצבים

מתאים מאוד לאדם הנמצא במצב של חרדה ותחושות אי שקט שונות הנגרמות כתוצאה ממתח נפשי. לחומרים בצמח זה יש יכולת לגרום להורדת מתח השרירים בגוף ולהביא לתחושה של רפיון מסוימת. תגובה זו תוביל לתחושת רוגע כללית גם ברמה הפסיכולוגית בשל השפעה של הצמח על ההולכה העצבית.

הויטניה המשכרת Withania somnifera להפחתת סטרס

צמח נוסף ומאוד מיוחד הוא הויטניה המשכרת, צמח המשפיע בעיקר דרך בלוטת האדרנל. ההשפעה באה לידי ביטוי בשיפור תפוקת הבלוטה, ששולטת על הפרשת חומרים שונים (הורמונים) הקשורים במצבי עקה (סטרס) שונים, כאלו שכמובן יהיו רלוונטיים במצב של חרדה או דיכאון.

הויטניה תשפר את יכולת ההסתגלות של הגוף למצב הקיים ובכך אנו יכולים לחוש תחושה של התמודדות טובה יותר עם הלחץ היומיומי לדוגמא או עם ההשפעות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות שהחרדה או הדיכאון גורמים.

סיכום – שימוש בצמחי מרפא

ישנם צמחים רבים שמתאימים במצבים כגון אלו. חלקם ירגיעו וחלקם יחזקו, חלקם ישקמו וחלקם ישפרו את היכולת שלנו להסתגל למצב הקיים.

רפואת צמחים הינה שיטת טיפול מסודרת המהווה עד היום את הבסיס לתרופות רבות גם ברפואה המודרנית. צמחי מרפא משמשים את האדם כמה אלפי שנים וחלק ניכר מהצמחים אף מתועדים בספרים של רופאים גדולים כמו הרמב"ם, איבן סינה, ספרות מתוך הרפואה הסינית, אסף הרופא ועוד.

בבואכם למצוא פתרונות להקלה בטיפול בחרדה או בדיכאון, חשוב שתזכרו שהטיפול בצמחי מרפא יכול בהחלט להשתלב עם טיפול בחרדות אצל מטפל רגשי או טיפול תרופתי בתיאום עם הגורם המטפל.

לתיאום פגישה וייעוץ, צרו קשר

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

רוית גורי מטפלת בשיאצו

רוית גורי

מטפלת בכירה ברפואה סינית מסורתית עתיקה ותזונה מקרוביוטית.

מטפלת מומחית בליווי אונקולוגי, טיפול בנשים ובבעיות עיכול. מומחית בטיפולי אנטיאייג׳ינג – דיקור קוסמטי. מטפלת משנת 2004, בדיקור ותזונה.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ