עפ"י רפואה הסינית כל עונה משוייכת ליסוד (אלמנט). האביב משוייך לאלמנט העץ.

העץ מסמל את אנרגיית בשינוי הגדילה והצמיחה, דרך מכשולים. הוא בעל אנרגיה אקטיבית המאפשרת תנועה רבה והתפתחות, הן פנימית והן חיצונית.

עונת האביב היא זמן טוב לבדוק את המקומות האלה, שמסיבות שונות קשה לשנות ו"לנקות" אותם.

האיבר שמשוייך לעונת האביב הוא הכבד, ה"כבד" (במשמעות שיש למערכת ברפואה הסינית) אחראי על מערכת השרירים על העיניים וכן בעל תפקיד בפוריות. וגם על זרימת האנרגיה (Qi)  הגופנית והנפשית.  האנרגיה של הכבד אחראית על התנועה הנכונה של הרגשות.

כשהאנרגיה של הכבד מתחילה לנוע עם תחילת האביב , אנחנו מתחילים להרגיש אנרגטיים ומלאי חיוניות יותר. אך לעיתים המעבר אינו חלק, ואז מתחזקת תחושת התקיעות.אם האנרגיה הזו לא יכולה לצאת היא הופכת לכעס ותסכול. ואכן אנו רואים כי בעונה הזו יש יותר רצון לעשות דברים לשנות, לנקות , אך אפשר לחוש גם את ההפך, תחושת תקיעות, חוסר רצון לשנות.

בעיות בריאותיות שיכולות להחריף באביב וקשורות למתח שבין האנרגיה של העונה –האלמנט והמצב האישי שבו נמצא האדם – יכולות להיות למשל: כאבי שרירים, דיכאון, בעיות עיכול, מיגרנות.

לפי הרפואה הסינית האדם קשור לשינויים המתרחשים בטבע לכוחות ולאנרגיות המשתנות, ולכן מטרתו של הטיפול ברפואה סינית לאזן ולאפשר לאדם לחזור לאיזון הנכון , כך שיוכל להנות, למשל, מאופיו המתפרץ והמתחדש של האביב.

האביב הוא תקופה טובה לבדוק ולאוורר את המקומות הישנים והתקועים אפשר לטפל ולהתחיל  עם אנרגיה מחודשת.

עפ"י הרפואה המערבית תפקיד הכבד הוא לנקות את הדם מן הרעלים השונים המגיעים אליו.

הכבד אחראי על ניקוי הפיזי אך לפי הרפואה הסינית הוא אחראי גם על הניקוי הרגשי.

עם בוא האביב דאגו לתת לגופכם את האפשרות לנקות ולהפטר מכל מה שהצטבר בחורף, ירוק הוא הצבע של אלמנט העץ- של האביב- עברו לדיאטה קלה יותר, אכלו ירקות ירוקים, הם מחזקים את מערכת החיסון ועוזרים לנטרול הרעלים בגוף. אך גם קחו פסק זמן ואפשרו ניקוי פנימי, הרפואה הסינית יכולה לעזור לכם בתהליכי השינוי.

קראו כאן על ניקוי אביבי: איך מנקים את הכבד מרעלים?

חג אביב מלא צמיחה ועשיה.

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ