מתכון לסלט טאבולה בריא, אפילו קצת יותר (זמן הרכבה: 30 דקות)

1 כוס קינואה (לא משנה הצבע) או 1 כוס גריסי פנינה 1 כוס נענע קצוצה
½ כוס גרגרי תורמוס 1 כוס בצל ירוק קצוץ
3 מלפפונים קצוצים מיץ מ2-3 לימונים
2 כוסות פטרוזיליה קצוצה ⅓ כוס שמן זית
1 כוס שמיר קצוץ מלח ים גס

הכנה:

קינואה – שוטפים תחת מים, מוסיפים 2 כוסות מים קרים, מביאים לרתיחה ואז מורידים לאש נמוכה ומכסים לכ-15 דק' עד שהנוזלים התאדו. מורידים מהאש ומשאירים כ-5 דקות ואז מקררים בצד. הקינואה אמורה להתפורר, לא להיות עיסה דביקה. הקינואה בעלת אינדקס סוכרי נמוך מהבורגול ועשירה בחלבון וברזל

גריסי פנינה – משרים את גריסי הפנינה מספר שעות, מרתיחים 1.5 כוסות מים בסיר וכאשר המים רותחים מוסיפים את הגריסים, מנמיכים את האש ומבשלים כ-20 דקות עד שהגריסים מתרככים. במידת הצורך מסננים את שאריות המים. הגריסים משמשים לניקוי הכבד, מסלקים לחות מהגוף ובעלי אינדקס סוכר נמוך במיוחד.

תורמוס – משרים כ-24 שעות ומבשלים במים עם מלח כ-3 שעות. לאחר מכן ניתן להקפיא מנות קטנות. התורמוס בעל פעילות אנטי-סכרתית שהוכחה במחקרים רבים ולכן הכנת כמות גדולה והקפאה במנות קטנות מאפשרת להשתמש בו כמעט בכל סלט.

מוסיפים את המלפפונים וכל העלים הירוקים הקצוצים. מתבלים במיץ לימון, שמן זית ובמלח ומגישים. כל העלים הירוקים ידועים כבעלי אינדקס סוכרי נמוך ויכולת לנקות את הכבד אשר מעורב בניהול משק הסוכר בגוף שלנו.

פניה למומחים של רפואות

קביעת פגישה
צוות המומחים
שיטות טיפול
יצירת קשר